Februarie a fost o lună profitabilă în industria fotbalului, în special pentru UEFA, care a primit 120 de milioane de euro de la televiziunile din Polonia și Ucraina care vor transmite Euro 2012.
Nu mai puțin de 15 contracte diferite s-au încheiat în această lună: 1. UEFA / ARD și ZDF – Cele două canale publice de televiziune și-au asigurat drepturile de difuzare a meciurilor de la Euro 2012 din Polonia și Ucraina. UEFA a primit 120 de milioane de euro din acest acord. 2. AC Milan / Emirates Airline – Compania aeriană va fi sponsorul milanezilor în următorii patru ani. Valoarea totală a contractului este de 60 de milioane de euro, clubul primind aproximativ 15 milioane de euro pe sezon.
3. Premier League / BBC TalkSport, Radio Absolut – Federația engleză de fotbal a vândut drepturile de transmisie audio pentru sezoanele 2010-11 și 2012-13 pentru 45 de milioane de euro posturilor de radio BBC TalkSport și Radio Absolut.
4. FC Zurich – Clubul elvețian a cumpărat terenuri în valoare de 34 de milioane de euro în vederea construirii unui nou stadion, cu o capacitate de 20.000 de locuri, care va crește considerabil veniturile clubului.
5. FIFA / Yingli Energie Verde – Compania va sponsoriza cu 30 de milioane de euro FIFA pe durata Campionatului Mondial din Africa de Sud.
6. FIFA / Continantal AG – Compania germană de anvelope va sponsoriza FIFA pe durata Campionatului Mondial din Brazilia din 2014. Din acest acord FIFA va primi 30 de milioane de euro.
7. Philadelphia Union / PPL Energy Plus – Compania de energie electrică a achiziționat drepturile de denumire a stadionului echipei din Major Soccer League. Stadionul se va numi „PPL Park” în următorii 11 ani, în schimbul a 14,7 milioane de euro, clubul urmând să primească aproape 1,3 milioane de euro pe sezon.
8. UEFA / Coca Cola – Cunoscuta marcă de băuturi răcoritoare și-a reînnoit parteneriatul cu UEFA până în 2017. Durata totală a contractului este de 7 ani, în care forul european de fotbal va primi 12,8 milioane de euro, apoximativ 1,8 pentru fiecare sezon.
9. FIFA și UEFA / NTV – Drepturile Tv pentru meciurile de calificare ale Turciei la Euro 2012 și CM 2014 au fost achziționate de Dogus Media Group. Acordul a fost încheiat pe trei ani, iar UEFA și FIFA au primit 8,8 milioane de euro de la televiziunea turcă.
10. Celtic și Rangers / Lager Tennent’s – cele mai mari două cluburi din Scoția au un nou sponsor pe tricouri. Contractul este același pentru ambele echipe: 3,3 milioane de euro pentru fiecare formație pe sezon.
11. FC Sochaux / Peugeot – producătorul de automobile va fi noul sponsor de pe tricoul celor de la Sochaux. Contractul are o durată de 18 luni, în care clubul va primi 4,4 milioane de euro.
12. FC Basel / Novartis – O companie farmaceutică va fi noul sponsor de pe tricoul lui FC Basel. Valoarea totală a acordului este de 5,5 milioane de euro, apoximativ 1,8 milioane de euro anual.
13. Energie Cottbus / Umbro – Compania de echipament sportiv va fi noul furnizor al clubului german. Contactul a fost semnat pe patru sezoane, având un total de 4,4 milioane de euro, circa 1,1 milioane de euro pe an.
14. Burnley FC / Fun 88 – clubul englez a semnat un nou acord de sponsorizare pentru tricouri cu ultima casă de pariuri care s-a alăturat Premier League. Contractul va rula timp de 2 ani, timp în care clubul va primi 3,6 milioane de euro.
15. SPL / IRN-BRU – Scottish Premier League și-a reînnoit contractul de sponsorizare cu firma IRN-BRU. Noul acord are o durată de 3 ani și un total de 3,4 milioane de euro, apoximativ 1,1 milioane de euro pe sezon.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER